Nederlands
English


Brandstofbesparing

Hoe kan brandstofbesparing worden gerealiseerd? Door middel van specifieke tuning kan het NM-bereik (koppel/trekkracht) van de motor over het hele toerenbereik worden verhoogd. Hierdoor kan er eerder geschakeld worden naar een hogere versnelling en kan eerder de gewenste snelheid worden bereikt; het zogenaamde “nieuwe rijden”.

Een belangrijk verschil met “powertuning” waarbij gezocht wordt naar maximaal vermogen, is dat bij ECO-Tuning bepaalde waarden anders worden geprogrammeerd. Aspen ECO-Tuning onderscheidt zich door op een specifieke wijze de diverse parameters te programmeren, zodat het voertuig de optimale instellingen voor een lager verbruik krijgt.

De werkwijze van Aspen ECO-Tuning

Een Aspen ECO-Tuning systeem verlengt de inspuitduur niet, maar verhoogt de inspuitdruk. Hierdoor is er geen langere verbrandingstijd nodig. Het inspuiten onder hogere druk heeft als bijkomend voordeel dat bij een constant gereden snelheid in een kortere tijd dezelfde hoeveelheid benodigde brandstof wordt ingespoten. Hierdoor wordt een hoger rendement uit de brandstof, inspuitcyclus en zuigerslag verkregen. Op deze wijze realiseert u dus op een gecontroleerde manier een besparing op het brandstofverbruik en wordt de CO2 uitstoot beperkt.

Waarom past de autofabrikant niet zelf een ECO-Systeem toe?
lees meer
Aspen Chiptuning: Sneller schakelen door een beter koppel zorgt voor brandstofbesparing Soepeler schakelen
Aspen Chiptuning: ECO-Tuning voor een lager brandstofverbruik en zuinig rijden Minder brandstofverbruik

Nieuws

Het Aspen Chiptuning-systeem is ook toepasbaar op auto's met een geblokkeerde ECU Engine Control Unit. Dankzij de externe unit van Aspen kan een goede werking worden gegarandeerd. Plug and Drive chiptuning voor elk model en type.

Zelfs voor de vaak moeilijk te tunen motoren uit de VAG-Group zoals de TFSI, TSI en FSI die gebruikt worden in Volkswagen, Audi, Seat en Skoda kan het Aspen systeem gebruikt worden.
Tel. +31 (0)599 354327